torsdag 8 mars 2012

Kransdax!

I jakt på vårtecken i trädgården såg jag att grenar på min Buxbom hade knäckts,( förmodligen har ungarna haft lite för roligt där ute). Men det gick och ta vara på kvistarna och göra lite kransar av dem. Kunde inte låta bli och sätta en liten dekoration på dem med silvertråd och glasdroppar. Jag är nog inne i en "blingperiod" verkar det som. Kanske beror det på att vi har packat ner så mycket saker i kartonger inför husförsäljningen och att det nu är så tomt på saker. Riktigt minimalistiskt känns det som.



Buxbombling!


 Man märker inte hur mycket man äger förrän man ska flytta,vi har redan kört ut flera lass med kartonger och jag har säkert fått i hop 20 kartonger med loppisprylar. Det kommer att bli en rejäl gårdsloppis senare och vissa saker säljer jag nog på nätet. Hittade Merimekko skålar i ett utav skåpen som jag hade glömt bort att jag hade, då är man prylblind eller hur?:) 




        Ja, och nu är det dax för kaffe igen!
       Tjingeling, Bling/ Marie-Louise

2 kommentarer:

  1. Härligt att kunna ta tillvara på det som annars skulle gå till spillo! Kransen blev ursöt!!

    Kul att du vill vara med i min utlottning!! :) 3 Lotter är dina.. Lycka till!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  2. Hallojsan igen!!

    Den lilla byrån köpte jag på loppis tillsammans med en stor spegel som hörde till(hänger nu i badrummet)..den var brun och perfekt för att "shabba"

    Kramen sanne

    SvaraRadera