onsdag 28 mars 2012

Tips på god påskkaka!

Burr!! I dag är det mulet och det droppar lite från himlen. Jag hade tänkt att vårstäda rabatterna men det får vänta till en finare dag! Men det finns ju alltid något att göra inomhus som att baka till exempel....

Då och då brukar jag prova nya recept och det finns en uppsjö av dessa här på nätet.
Den här gången var jag ute efter något som kanske skulle kunna passa bra som ett komplement till påskmaten.
Jag fastnade för en limekaka,grön och kletig men jättegod :) Den var jättelätt att göra,men passa dig för att överdriva limesmaken, för då blir den för syrlig! För att bryta av smaken hade jag grädde till.

Limebrosia


Receptet hittar du hos: Bagerskan
Ha en trevlig lilllördag/ Mariell

1 kommentar:

  1. Det var mig en grön kaka :) och den är säkert giftigt god! Fint det blev i er hall.

    Tack för din kondoleans, ja det så såååå tomt här hemma nu! kram

    SvaraRadera